• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Min erfarenhet av Ikano är positiv, men lite old school kan man säga :).

Jag fick lösa 2 olika skulder utanför UC, detta var dock för ca 1.5 år sedan.
Får hålla tummarna att det är likadant nu också. Det som är bra med dom att dom har rak amortering.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
En anhörig tog ikano i maj. Allt skedde digitalt. Dock kanske ditt beror på lösenkrav.
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Kom hem igår igen efter min resa så skickade in alla papper till banken igår. Håller verkligen tummarna på att det som ska lösas utanför uc inte kommer sätta käpparna i hjulet för det här lånet.

Går allt bra och som det ska så kommer mina förutsättningar vara sjukt mycket bättre än vad det är nu och framförallt hur det var för 2 år sedan.

Går lånet igenom helt så kommer min månadskostnad bli ca 14.000kr och för 2 år sedan var min månadskostnad på lån ca 24.000kr. Alltså 12.000kr minskad kostnad!!!

Är sjukt stolt över mig själv att jag lyckats ta mig så långt som jag faktiskt gjort. När jag startade denna tråd för 2 år sedan var jag verkligen på botten. Jag såg inget positivt och ville inte leva för såg ingen framtid. Men jag bestämde mig att inte ge upp och fortsatte kämpa. Nu står jag här idag med en framtidstro och livsglädje. Jag har fortfarande mycket skulder på ca 1.12mkr, men jag går bara framåt och skulderna minskar varje månad och det trodde jag aldrig skulle gå för 2 år sen. För två år sedan var skulderna på ca 1,38mkr. Jag har alltså minskat skulderna med ca 260.000kr på 2 år!

Jag har min sambo att tacka för stöd och hjälp, det här fantastiska forumet för alla tips och stöttning och framförallt mig själv för att ens orka med allt det här och att jag orkat resa mig upp och gå framåt. Man måste ge sig själv en klapp på axeln ibland och våga berömma sig själv för sitt jobb.

Till alla er där ute som känner hopplöshet och tror att det inte kommer bli bättre: Jo det finns hopp och det kommer bli bättre! Det ni måste göra är att bestämma er för att det ska gå framåt och bli bättre, våga göra allt ni kan för att ta er framåt. Jag kände mig som ett hopplöst fall förut men inte längre. Inget är omöjligt bara man bestämmer sig för att det inte ska vara omöjligt.
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Wooohoooo!!!! Fick precis meddelande om att ikano har löst mina lån. Vilken lycka och lättnad. Äntligen bara 4st lån med räntor från 5-6,44% och 2st med rak amortering. Kommer kunna amortera mycket mer än innan och spara lite mer om jag vill det.
Ska försöka spara ihop en liten buffert nu och sedan extra amortera. En helt underbar känsla. :face3hearts:
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Wooohoooo!!!! Fick precis meddelande om att ikano har löst mina lån. Vilken lycka och lättnad. Äntligen bara 4st lån med räntor från 5-6,44% och 2st med rak amortering. Kommer kunna amortera mycket mer än innan och spara lite mer om jag vill det.
Ska försöka spara ihop en liten buffert nu och sedan extra amortera. En helt underbar känsla. :face3hearts:
Härligt! Grattis Bra kämpat å vilken lättnad att det gick igenom med Ikanolånet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp